Во прелиминарната истрага за авионската несреќа на летот Air India Flight 171, во која во јуни загинаа 260 лица, се појавија вознемирувачки детали – двете моторни единици останале без гориво само неколку секунди по полетувањето, откако преклопниците за довод на гориво биле префрлени во положба „исклучено“ (cut-off) – потег што обично се прави дури по слетување.
Според извештајот, авионот бил во воздух помалку од 40 секунди и достигнал висина од само 190 метри пред да се сруши во густо населен дел од градот Ахмедабад.
Снимка од пилотската кабина регистрирала глас на еден пилот кој прашува: „Зошто ги исклучи моторите?“, на што другиот одговара: „Јас не ги исклучив.“ Не е јасно кој од нив точно што рекол, но е познато дека копилот управувал со леталото во тој момент, додека капетанот бил во надзорна улога.
Податоците покажуваат дека по исклучувањето на доводот на гориво, моторите изгубиле сила, а автоматски бил активиран систем за повторно стартување. Левиот мотор почнал да се рестартира, но десниот не успеал на време.
Фокусот на истрагата сега е насочен кон прашањето: кој и зошто ги исклучил прекинувачите?
Стручњаците посочуваат дека кај авионот Boeing 787 Dreamliner, овие прекинувачи имаат безбедносен механизам и не можат да се активираат случајно – потребно е да се подигнат, па дури потоа да се вртат.
„Ова не може да се случи со една рака. Затоа овој случај се издвојува од сè што досега сме виделе,“ изјави Шон Пручницки, поранешен истражител на несреќи и авиоексперт од Универзитетот Охајо.
Засега нема индиции дека пилотите биле под стрес, ниту дека имало комуникациско недоразбирање. Целата екипа била тестирана на алкохол пред полетување, а имале доволно време за одмор.
„Во многу итни случаи, пилотите знаат да притиснат погрешно копче – но овде нема ниту трага од паника,“ вели Пручницки.
Питер Голц, поранешен директор на американскиот NTSB, изјави дека ова откритие е „крајно загрижувачко“. Според него, клучно ќе биде целосно дешифрирање на снимката од кабината и идентификација на гласовите и движењата во тие критични 40 секунди.