Блек Фрајдеј, најголемиот ден за шопинг во годината, денеска повторно ги наполни трговските центри, онлајн продавниците и поштенските кутии со попусти, акции и агресивни маркетинг пораки. Веќе традиционално, последниот петок во ноември се претвора во глобален празник на потрошувачката, со илјадници производи кои паѓаат по цени и до 70 проценти. Често се дискутира дека попустите се нереални бидејќи цените претходно се зголемуваат, па поради тоа, во Македонија се најавени вонредни контроли кај потрошувачите.
Иако Блек Фрајдеј потекнува од САД, во последната деценија тој целосно се пресели и во Македонија. Трговците го најавуваат со недели однапред, а граѓаните го користат периодот за купување техника, облека, козметика и подароци за претстојните празници. Во голем дел од продавниците попустите траат цел викенд, а некаде и цела недела, под маркетинг-насловот „Black Week“.
Онлајн купувањето го достигнува својот врв, со зголемен број нарачки и често забавени испораки поради преоптовареноста на доставните служби. Дел од купувачите велат дека овој ден е вистинска можност да се заштеди, додека други остануваат скептични, предупредувајќи дека трговците често го зголемуваат ценовникот пред да го намалат.
Економистите пак истакнуваат дека Блек Фрајдеј го стимулира прометот, но и потсетуваат дека потрошувачите треба да бидат внимателни – да ги проверуваат старите цени, да купуваат од проверени продавници и да избегнуваат импулсивно купување.
И покрај дилемите, едно е сигурно: Блек Фрајдеј останува ден кога трговците прават рекордни приходи, а купувачите – рекордни потрошувачки одлуки. За многумина, ова е ден на лов на попусти; за други, ден на претерана комерцијализација. Но без разлика на ставовите, Блек Фрајдеј и годинава го исполни својот главен реквизит – масовна купопродажба.