Свет

Како е можно кинескиот патнички авион да се урне среде лет?

Вчера, авион на China Eastern Airlines неочекувано почна да ја губи висината на сред лет, за потоа да се урне во планинскиот регион на Кина. Во несреќата загинаа 132 патници и членови на екипажот.

Иако повеќето авионски несреќи се случуваат за време на полетување и слетување, оние кои се случуваат на сред лет се најсмртоносни бидејќи тогаш обично секој што е во авионот тогаш го губи животот. Авионот на China Eastern престана да биде видлив за службите за следење на летот во период од една минута и 35 секунди, а потоа нагло се урна од височина од 8.800 метри.

„Се уште не се знае што се случило“
„Сè уште не е познато што се случило. Откако ќе се завршат анализите на податоците од летот, аудио снимките од пилотската кабина и податоците за воздушниот сообраќај, China Eastern, кинескиот авијациски регулатор и Боинг ќе имаат многу повеќе информации“, рече Хасан Шахиди. претседател на Вирџинија. Фондацијата за безбедност на летови, пренесува Блумберг.

Вчера во Кина се урна авион Боинг 737-800. Овој авион припаѓа на поновата генерација 737, која немаше многу авионски несреќи – од 1997 година до сега се испорачани повеќе од 7.000 авиони, а имало само 11 фатални несреќи.

Иако точната причина за вчерашниот трагичен настан сè уште не е позната, некои информации може да се добијат ако се погледнат слични авионски несреќи кога авионот се урнал среде летот.

Лет на Шривијаја 182, 9 јануари 2021 година.
Боингот 737-500 на индонезиската авиокомпанија Sriwijaya Air полета на 9 јануари 2021 година од Џакарта и првично изгледаше дека се е во ред. Во авионот имало 62 патници и членови на екипажот.

Но, кога достигна висина од 3.050 метри, не се издигна повисоко. Контролорот на летот објавил дека отстапува од курсот, но не добил одговор. Речиси во исто време, авионот скршнал налево за околу 40 степени и почнал да паѓа. Потоа се урна во Јаванското Море. Ниту еден од патниците не преживеал.

Иако овој настан се уште се истражува, прелиминарните податоци покажуваат дека левиот мотор на авионот почнал да ја губи моќта. Бидејќи вистинскиот мотор функционирал правилно, можно е нерамнотежата помеѓу силите на моторот да предизвика леталото да го промени правецот и пилотите да се обиделе повторно да го воспостават оригиналниот правец за да избегнат претстојна бура додека ја губат контролата над леталото.

Atlas Air Flight 3591, 23 февруари 2019 година.
Додека товарот Боинг 767-300 се приближуваше до Хјустон со пакети на Амазон, копилотот случајно ја зголеми моќноста на моторот. Не знаејќи што направил, тој погрешно го проценил носот на авионот премногу високо и почнал да го спушта, поради што авионот се урнал во заливот Тринити. Загинаа тројца членови на екипажот.

Слична несреќа, која се случи по погрешна проценка на пилотот, се случи на 19 март 2016 година во Русија кога се урна авион на Флајдубаи. Боингот 737-800 наеднаш почнал да паѓа од височина од околу 1.200 метри. Сите 62 патници загинаа.

Во септември 2011 година, Air Nippon Boeing 737-700 се урна на околу 1.800 метри од височина од 12.500 метри затоа што еден од пилотите, наводно, случајно притиснал погрешно копче додека ја отклучувал пилотската кабина. Пилотите набрзо ја вратиле контролата над авионот и немало несреќа или оштетување на леталото.

Silk Air Flight 185, 19 декември 1997 година
Боинг 737-300 од 1997 година со 104 патници и членови на екипажот ненадејно се урнал од височина од 10.600 метри во река во близина на Палембанг, Индонезија. Истрагата утврдила дека некој ги исклучил двете црни кутии пред несреќата.

Американскиот Национален одбор за безбедност на сообраќајот на патиштата (NTSB), кој му помогна на Индонезискиот национален одбор за безбедност на сообраќајот на патиштата во истрагата за несреќата, заклучи дека капетанот намерно го урнал авионот. Но, индонезиските истражители рекоа дека нема доволно податоци за да се утврди вистинската причина за несреќата.

Авионот се уриваше толку брзо, блиску до брзината на звукот, што почна да се распаѓа во воздухот.

Лет на USAir 427, 8 септември 1994 година
Во 1994 година, во близина на Питсбург, една од двете несреќи се случија поради грешка на кормилото на 737. Загинаа 132 патници. Додека 737-300 се подготвувал да слета и да се спушти на надморска височина од 1800 метри, кормилото му се заглавило.

Авионот нагло се сврте налево и потона кон земјата напред. Неколку години по несреќата, Федералната управа за воздухопловство на САД (FAA) нареди сите 737 модели да ги поправат кормилата.

Лет 447 Ер Франс, 1 јуни 2009 година
Ербас СЕ А330 со 228 патници се урна во Атлантскиот Океан на 1 јуни 2009 година од височина од 9.000 метри.

До несреќата дошло откако брзиномерите се расипале бидејќи на нив се насобрал мраз. Пилотите не ги добиле вистинските податоци и премногу го успориле авионот. Сите патници загинаа.

Лет 370 на Малезија ерлајнс, 8 март 2014 година
Авионската несреќа „Боинг 777-200“, во која животот го загубија 239 патници и членови на екипажот, веројатно е една од најголемите мистерии во цивилната авијација.

Исчезна од радарот околу 40 минути по полетувањето од Куала Лумпур. По три години се уште не се знае точно каде се урнал авионот. Некои делови од него се исфрлени од океанот до бреговите, оддалечени илјадници метри.

Иако причината за падот сè уште не е позната, Австралиското биро за безбедност во 2016 година извести дека податоците и анализата на пронајдените останки покажуваат дека пилотот немал контрола над леталото во моментот на падот.

На почеток