„Нашето општество е тешко болно“, вели детски психијатар по трагедијата во Загреб
Трагедијата во основното училиште „Пречко“ во Загреб покажа дека хрватскиот училишен систем не дејствувал превентивно. Во нападот животот го загуби седумгодишно дете, а повредени се уште пет лица.
Детски психијатар, проф. Катарина Додиг Ќурковиќ во интервју за Нови лист изјави дека само се залажуваме дека сме подобри од другите и веруваме дека такви трагедии нема да се случат овде.
„Ова го правам 25 години и ми доаѓа да му кажам на тимот кој вели дека ова се изолирани случаи, конечно да ги прашам луѓето во системот, во социјалните служби, полицијата, здравството и на други места, со што се занимаваме и што се нашите можности да направиме нешто“, вели Ќурковиќ.
Според Додиг Ќурковиќ, проблемот не е само кај децата, туку во целото општество, кое е тешко болно. Таа нагласува дека системот се соочува со големи ограничувања – од недостаток на полициски овластувања и ресурси во социјалната грижа до преоптоварување на професионалци кои се обидуваат да работат со образовно запоставени деца.
„Полицијата рече дека не е изненадена, а морам да кажам дека и јас воопшто не бев изненаден. Ова е тотално надвор од контрола“, додава тој.
Таа посочува дека попустливиот стил на воспитување, кој го нарекува општествено прифатено запоставување на децата, придонесува да се создадат генерации млади кои пркосат, кршат, па дури и креваат ножеви, а никој ништо не може да направи со нив.
„Кај нас доаѓаат генерации за кои навистина не знам како да работам со нив. Ги имаат сите права, пркосни се, груби се, кршат дома, а ги гледаме и како креваат ножеви. А никој не може.. Направете што било со нив Таму имаме две ситуации, од една страна имаме нормални, грижливи родители кои работат напорно. А од друга страна, имаме генерација на родители кои се целосно неадекватни, кои воопшто не се грижат за своите деца, а можат да имаат 10 или повеќе од којзнае какви мотивации“, вели Катарина Додиг Ќурковиќ.
Додиг Ќурковиќ смета дека важна улога играат и достапноста на технологијата и негативното влијание на медиумите. Децата гледаат содржини што ја глорифицираат агресивноста и несоодветното однесување, додека родителите често не поставуваат граници.
На прашањето дали во сето ова важна улога има достапноста на новите технологии до младите, а понекогаш дури и многу млади, таа одговори: „Секако“.
Според неа, премногу им „не се дава“, а ако се крене тонот – ќе се вознемират. Друга работа, вели таа, е што гледаат се и сешто – гледаат глупости и слушаат психопати, агресивни луѓе кои ги импресионираат како општествено прифатливи и успешни луѓе.
Професорот се прашува кој може да дејствува во овие околности, кога социјалните работници, наставниците и полицијата се немоќни. Заклучува дека трагедијата била прашање на време и предупредува дека слични ситуации може да се повторат.
„Најлошо ми е што сега нечие дете умре. Можеше да биде мое или твое. Ги испраќаме нашите деца на училиште и се грижиме дали ќе се вратат живи“, заклучува тој.
Потсетуваме, во загрепското основно училиште Пречко во напад со нож беше убиено дете од прво одделение. Повредени се наставник и три деца. Меѓу повредените е и напаѓачот кој се обидел да се самоубие.