„Претрес“ на Драги Книга: Груевски, Арсовска, Заев... поврзаност на политиката, бизнисот, подземјето
kz2fiBoVvcg

европска унија

EU-1

Крај на евтините нарачки за европските граѓани: ЕУ подготвува укинување на правилото што ги штитеше Тему и Шеин од царини

Евтините пакетчиња од Тему, Шеин и Али Експрес наскоро би можеле значително да поскапат за европските потрошувачи, бидејќи Европската унија започна постапка за промена на царинските правила која целосно ќе го укине сегашното ослободување од давачки за пратки до 150 евра.Советот за економски и финансиски прашања на ЕУ иницираше измени на Регулативата за царини, со кои би се елиминирало долгогодишното правило што им дозволува награници да пропуштаат мали пратки од трети земји без наплата на царини. Финансиските министри на земјите членки го поддржаа предлогот и побараа од Европскиот парламент измените да се усвојат „во најкраток можен рок“, за да стапат во сила уште во 2026 година.Доколку регулативата биде финализирана, секоја онлајн нарачка од Кина — без разлика дали станува збор за облека, додатоци или електроника — ќе биде предмет на стандардните царински тарифи што важат за сите увезени стоки во Европската унија.Во моментов, пакетите со вредност до 150 евра нарачани преку големите кинески платформи се пуштаат на територијата на ЕУ без наплата на царина, што им овозможува на европските купувачи евтин пристап до огромен број производи.Првично беше предвидено ова правило да се укине дури по целосното ставање во функција на идниот Царински центар на ЕУ — голема дигитална платформа што треба да ги обедини националните царински служби и да ја засили контролата на увозот. Центарот е дел од пошироката реформа на царинската рамка и се очекува да почне да функционира во 2028 година.Но Советот сега смета дека нема време за чекање. Во образложението се наведува дека моменталниот систем создава „нефер услови“ меѓу европските и странските продавачи, бидејќи голем дел од увозот од Кина пристигнува без никакви давачки.Според податоците на Европската комисија, само во 2024 година во ЕУ пристигнале 4,6 милијарди пратки, од кои 65 проценти биле ослободени од царина. Огромни 91 отсто од тие пратки се однесувале токму на нарачки од кинеските е-трговски платформи.Европските трговци со години укажуваат дека оваа пракса им создава нелојална конкуренција, а властите дополнително посочуваат и дека масовниот прилив на евтини стоки носи и еколошки импликации поради зголемениот обем на транспорт и отпад.Доколку мерката биде усвоена, европските купувачи ќе мора да се навикнат дека „евтините“ Тему и Шеин ќе станат доста поскапи.

Македонија | пред 1 месец

Screenshot-2023-10-01-at-09.41.58

Вучиќ: Хрватите ги разбирам, но што сме им згрешиле на Бугарите...

Меѓу земјите-членки вчера повторно немаше договор за отворање преговори со Србија во кластерот 3, кој вклучува осум поглавја, велат дипломатски извори.Унгарското претседателство вчера повторно го стави на дневен ред на состанокот на амбасадорите на земјите-членки прашањето за отворање кластер 3 - конкурентност и инклузивен раст. Овој кластер вклучува осум поглавја и тоа: дигитална трансформација и медиуми; оданочување; економска и монетарна политика; социјална политика и вработување, претприемништво и индустриска политика; наука и истражување; образование и култура; царинска унија.Од тие осум поглавја, Србија веќе имаше отворено пет од нив пред промената на методологијата за преговори. Новата методологија е донесена на почетокот на 2020 година и предвидува наместо поединечни поглавја да се отворат повеќе поглавја кои се поврзани во шест кластери, шест тематски целини.„Нема напредок, остануваме таму каде што бевме минатата недела“, изјави еден дипломатски извор за Хина.Минатата недела, осум земји, вклучително и Хрватска, имаа приговори на предлогот на унгарското претседателство за отворање на тој кластер. Главните причини за ова се одбивањето на Србија да воведе санкции против Русија и да се усогласи со надворешната политика на ЕУ, владеењето на правото и состојбата на медиумите.Србија пред минатонеделниот состанок им подели неофицијален документ на земјите-членки со список на чекори што има намера да ги преземе за да добие одобрение за отворање на тој кластер. Неколку земји рекоа дека не може да се постигне напредок во однос на ветувањата дадени во тој документ.Претседателот на Србија, Александар Вучиќ изјави дека Унгарија ќе закаже разговори во ЕУ на оваа тема за следната недела.„Нема сомнеж во тоа. Имаше осум земји, Шведска, Финска и Холандија и секако Хрватска и Бугарија. Да не прашаше Господ што им згрешивме на Бугарите, не би знаел како да објаснам, но Хрватите ги разбирам. За нас е важна вест да се разговара со сите отворено, ќе видиме дека сме најголемата економија следната година во Европа“, рече Вучиќ.Вучиќ потоа се осврна на актуелните настани во светот и падот на француската влада.„Ако некој во нашата земја би сакал да ги разгледа и да ги погледне вистинските аргументи, Русија, исто како што Украина за чудо се одржа воено, иако малкумина веруваа дека тоа е можно, така и луѓето веруваа дека руската економија брзо ќе биде уништена. Таа е во многу тешка ситуација Луѓето овде го имаат тој навивачки тон.Како што додаде, исклучително е важно Европа да излезе од кризата. „Верувам дека Германија ќе излезе од кризата, ако не во 2025 година, тогаш во 2026 година“, рече тој.„Тие инвестираа многу во источниот дел на Германија, во фабриките за чипови и верувам дека ќе успеат да најдат решение. Се плашам дека другиот дел од Европа, за кој помалку се зборува, оди во лоша насока. Канцеларот Шредер стана како ловен ѕвер затоа што не сакаше да го прекине пријателството со претседателот Путин.Повеќе верувам дека Германија ќе се сврти побрзо од некои други земји. Исто како што се надевам дека Русија ќе успее да ја зачува својата економска база. Но да, вистина е, мислам дека Русите и Украинците се најголеми губитници. Тие изгубија стотици илјади луѓе, милиони ја напуштија земјата. Европа претрпе не помала штета од нивната“, рече Вучиќ.

Свет | пред 1 година

Согласност за колачиња (cookies)

Нашата веб-страница користи колачиња за подобрување на корисничкото искуство и анализа на сообраќајот.

Дознај ексклузивно и прв

Прв ќе ги дознаваш ударните и вонредните случувања