Свет

Штрајковите го парализираат сообраќајот во Германија, возовите не сообраќаат

Машиновозач во Германија не забележал дека се откачиле неколку вагони и оставил зад себе 80 патници

Комбинацијата од штрајкови на машиновозачите, персоналот за безбедност на аеродромот и персоналот на Луфтханза го парализираа денеска железничкиот и воздушниот сообраќај во Германија.

Штрајкот на машиновозачите на германските железници (Deutsche Bahn DB) во патничкиот сообраќај започна во два часот по полноќ и треба да трае до петок до 13 часот. Товарните возови не сообраќаат од 18 часот во среда.

Прекинот на работа не ги погодува само патниците во меѓуградскиот и меѓународниот сообраќај, туку и оние кои одат на работа, со оглед на тоа што штрајкот на железничарите ги опфаќа и градските и приградските возови.

Според потребниот возен ред, во моментов сообраќаат околу 20 отсто од возовите на меѓуградските линии, а ДБ вметнал дополнителни вагони за секој воз да може да превезува што повеќе патници.

Ова е петти штрајк во актуелната рунда преговори меѓу синдикатите ГДЛ и ДБ за колективните договори што почнаа во ноември минатата година. Преговорите пропаднаа минатиот викенд поради спорот за пократка работна недела за машиновозачите.

GDL сака да го намали неделното работно време од 38 на 35 часа со целосна плата.

Претседателот на синдикатот ГДЛ Клаус Веселски најави дека од следната недела ќе има штрајкови кои нема да бидат најавени. Во тој случај, ДБ нема да може да го организира потребниот возен ред.

Поради неговото инсистирање на максималните барања, Веселски се повеќе е на удар на политиката и економијата, особено откако во јавноста протекоа информации дека ДБ е подготвена за 36-часовна работна недела со целосна плата, што Веселски го одби.

„Мора да биде можно да се најде решение кое нема да биде толку радикално на штета на другите. Моето разбирање за борбата на машиновозачот е при крај“, рече министерот за економија Роберт Хабек.

Поради штрајкот на железничарите, зголемен метеж има и на патиштата низ Германија, а само на запад од Германија, околу Келн и областа Рур, евидентирани се над 50 сообраќајни метежи со над 250 километри редици.

Во исто време со штрајкот на машиновозачите, еднодневен штрајк стапија и работниците од обезбедувањето на неколку аеродроми, како и персоналот на копното на Луфтханза, чиј штрајк треба да продолжи во петок.

Аеродромот во Франкфурт беше најтешко погоден од штрајкот, кој ги затвори вратите за патниците и има минимум транзитни летови. Според информациите на Здружението на германските аеродроми (ADV), околу 250.000 патници биле погодени од штрајкот.

Штрајковите ги погодуваат и посетителите на најголемиот светски саем за туризам ИТБ, кој завршува во четврток, но многу излагачи веќе го напуштија саемот во Берлин во средата.

Претседателот на економскиот институт Ифо Клеменс Фуест за јавниот сервис АРД изјави дека овој масовен штрајк е дополнителен негативен фактор за ослабен економски раст во Германија.

Тој заклучи дека поради рецесијата во која „влегува“ германската економија, партнерите во преговорите за колективните договори треба да покажат поголема подготвеност за компромиси.

Многумина сметаат дека ригидниот став на синдикатот ГДЛ е борба за превласт на синдикатот во железничкиот сектор. Релативно малиот ГДЛ стравува за својата позиција во конкуренција на ЕВГ, синдикат кој собира многу повеќе вработени и кој по правило без проблем преговара со раководството на ДБ.

На почеток