„Белград е новиот Берлин“: Како еден француски весник ја гледа српската престолнина
Француски дневен весник во својот извештај наведува дека Белград станал новиот Берлин каде секојдневно се одржуваат бројни културни настани на брегот на Сава.
Старите и запуштени места од падот на режимот на Слободан Милошевиќ во 2000 година се трансформирани во згради со културни настани и забавни вечери на новата белградска сцена, така што навистина се случи вистинска културна револуција, пишува францускиот весник Фигаро.
Во деталниот опис на Белград, весникот пишува дека градот со 1,6 милиони жители, кој во текот на својата долга историја од римско време бил уништен триесетина пати, сега има нов изглед.
„Ослободена е цела генерација креативни луѓе кои вегетираа за време на војните во 1990-тите“, рече извршниот директор на Миксер Хаус, Иван Лалиќ.
Белград пред Њујорк: „Динамичен и атрактивен град“
Генерацијата која не се гледаше себеси поврзана со тешките и инертни институции наследени од поранешна Југославија кои имаа монопол на сите културни настани, создаде единствен фронт на претприемачи, дизајнери, архитекти и уметници од сите профили.
Таа нова генерација виде на такви места единствена можност да ја врати обалата на Сава во срцето на градот, според Фигаро.
Движењето го започна архитектот Александар Родиќ, познат како Рода, пионер во метаморфозата на магацинот Бетон Хол, кој беше напуштен кога пристаништето се пресели од бреговите на мирната Сава до бреговите на моќниот Дунав на крајот на седумдесеттите. На тоа место во близина на ѕидините на тврдината Калемегдан, сега има десетина ресторани, модерни барови и ноќни клубови, каде што се игра до утро.
Во Белград е и старото пристаниште Савамала, кое сега зрачи со алтернативниот и празничен дух на „Новиот Берлин“, пишува Фигаро, опишувајќи го новиот изглед на пристаништето, кое го задржало индустрискиот и автентичниот аспект на просторот, со изложени цигли и метални скали.
Ниту забава, ниту храна: Туристите во Белград доаѓаат главно за една работа
Сега има концерти, книжевни вечери, изложби, а за викендите настапуваат различни диџеи на места со зачуван мебел од педесеттите, но и декор кој симболично потсетува на темниот период од деведесеттите, ембаргото и канти со бензин на црниот пазар.
Францускиот весник ги споменува и Скадарлија и плоштадот Дорчол, но и Гардош и културните настани на брегот на Дунав.